W dniu 8.01.2018 roku o godz. 16:00 odbyło się pierwsze w tym roku zebranie Zarządu. Tradycyjnie w sali MOKiS-u. Wzięło w nim udział 4 członków Zarządu oraz księgowa. Dotyczyło ono tylko jednej sprawy a mianowicie ustaleniu nowej kwoty opłaty wpisowej dla nowych działkowców. W grudniu 2017 roku otrzymaliśmy z OZŚ PZD z Katowic dokumenty OT dotyczące : zadania remontowego „Remont bramy głównej” i zadania inwestycyjnego „Modernizacja placu działkowego”. Spowodowało to podniesienie wartości majątku naszego ogrodu. Księgowa zaproponowała podniesienie tej opłaty do wysokości wynikającej z odpowiednich przepisów a mianowicie 303 zł. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podjął odpowiednią uchwałę.

 

W dniu 24.01.2018 roku o godz. 17:00 odbyło się drugie zebranie Zarządu. Także w sali MOKiS-u. Wzięło w nim 6 członków Zarządu, przewodnicząca Komisji Rewizyjnej, księgowa oraz dwóch zaproszonych działkowców. W trakcie zebrania :

- Prezes przywitał wszystkich przybyłych i życzył owocnej współpracy we wszystkich przedsięwzięciach w tym roku

- Prezes odczytał kopię pisma otrzymanego od Prezesa ROD „RELAKS” w sprawie utwardzenia ulicy Działkowej od naszej bramy wjazdowej w kierunku pozostałych ogrodów. Wynika z niego, że gmina zaplanowała środki finansowe w budżecie na rok 2018 na wykonanie tych prac.

- ustalono terminy imprez Dzień Dziecka na 2 czerwca a Festyn Dożynkowy na 25 sierpnia

- Prezes poinformował o działaniach podjętych w temacie melioracji. Po odwiedzeniu kilku urzędów i firm ustalono, że w celu udrożnienia odpływu wody z naszych drenów należy wyłożyć nowy dren w kierunku cieku wodnego. Odległość to około 210 m, koszt rury to 1.470 zł, koszt prac to 2.310 zł. Temat będzie omawiany na Zebraniu Sprawozdawczym.

- Prezes poinformował o działaniach podjętych w temacie zasilenia naszego ogrodu w wodę niezależnie od ROD „RELAKS”. Jedyna realna możliwość to wyłożenie rury wzdłuż ulicy Działkowej. Zgodę Urzędu Miejskiego już uzyskaliśmy. Wykonanie projektu to koszt minimum 1.200 zł. Wykonanie map projektowych to koszt minimum 2.500 zł. Do tego dochodzą różne opłaty w wysokości kilkuset złotych. I na koniec koszt samej rury i prac, którego jeszcze nie znamy. Temat ten także będzie omawiany na Walnym Zebraniu.

- dyskutowano na temat zatrudnienia gospodarza do prac na terenie ogrodu. O ile osoba chętna już się zgłosiła to problemem jest wynagrodzenie dla niej a właściwie jego forma. Zostaną przeprowadzone różne symulacje a ich wyniki będą przedstawione na Zebraniu Sprawozdawczym.

- Prezes poinformował o zbliżającym się terminie zakończenia działania strony internetowej. Postanowiono opłacić jej utrzymanie na kolejny rok.

- księgowa nie była w stanie przedstawić dokładnego zamknięcia bilansu za rok 2017, z powodu problemów z systemem komputerowym w Banku Spółdzielczym. Niestety, ogólnie jest on ujemny.

- Prezes poinformował o terminie szkolenia w sprawie przeprowadzenia Zebrań Sprawozdawczych. Odbędzie się ono 30 stycznia o godzinie 16:00 w MOKiS.

- podjęto uchwałę w sprawie przeniesienia prawa do działki numer 67

Kolejne zebranie odbędzie się po szkoleniu, również w sali MOKiS-u. Zapraszamy zainteresowanych.                                                                                                                                                                                           Zarząd